ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 24 ساله )

سلام خسته نباشی. من چندماهه ازدواج کردم پس از این مدت همسرم هنوز با من راحت نیست و به من به چشم یک غریبه نگاه می کند وقتی در تنهایی پیش هم هستیم ترجیح می دهد از من دوری کند خودم از کار های او خسته شده ام دیگر رابطه ام با او سرد شده مانده ام چه کنم لطفا راهنمایی کنید.


مشاور (احسان فدایی)

با سلام و سپاس از همراهی شما، از این که ما را امین خود دانستید کمال تشکر وقدردانی را داریم. ما قدر ارتباط با شما را می دانیم. خوب می‌دانیم که ممکن است با برخوردهایی از سوی نامزدتان مواجه باشید که توجیه مناسبی برای آن نیابید و باعث رنجش خاطرتان گردد؛ امّا اگر به دقّت بنگرید، درخواهید یافت شما تنها فردى نیستید که با این مسائل در دوران عقد روبرو هستید و زوج های زیادی به ما بابت همین مسئله مراجعه می نمایند و شکایت دارند. تجربه نشان داده است زوج های جوان در دوران عقدشان به خاطر عدم آشنایی با روحیات و اخلاقیات همدیگر و اختلاف نظرها و اختلاف سلیقه ها در مسائل جزئی زندگی دچار تنش می شوند. کمال خواهی، مطلق نگری و ایده آل گرایی آنها اگر به همراه حلم و بردباری و سعه صدر نباشد شیرینی دوران نامزدی را به تلخی تبدیل می کنند. البته اختلاف نظر و عقیده در ابتدای زندگی برای دختر و پسری که از خانواده های مختلف و روحیات متفاوت برخوردارند زیاد دور از انتظار نیست و مشکل مهمی نیست، به شرطی که زود حل شود و طولانی یا مکرر نشود. زیرا ازدواج چون نهال نوپایی است که اگر در معرض مداوم طوفان اختلاف و درگیری ها قرار گیرد امکان شکسته شدن دارد. پس باید هوشیار باشند و اجازه ندهند مسائل جزئی و سطحی خللی در زندگی آنها ایجاد کند. حتما میدانید برخی از مشاوران دوران عقد را به برزخ زن و شوهر تشبیه می کنند، چراکه زن و مرد نه به صورت کامل مستقل شده اند تا شرایط و قوانین زندگی مشترک بر روابط آنان حاکم باشد و نه اینکه مجرد هستند تا احساس رهایی و بی مسئولیتی دوران مجردی را داشته باشند، از اینرو برخی از رفتارهای زن و مرد مقتضای این دوران است و پس از سپری شدن این دوران و تشکیل زندگی مشترک خود به خود حل می شود. در ضمن از آنجا که دختر و پسر در ابتدای راه تشکیل زندگی مشترک هستند، هنوز در فضای دوران مجردی هستند و با بسیاری از وظایف یک فرد متاهل آشنا نیستند و به همین دلیل ممکن است در برخی مواقع رفتارهایی از زن و مرد سر بزند که موجب آزردگی شریک زندگی آنان شود.
احتمالا همسر شما به دلیل شرایط عقیدتی در خانواده شان و از طرفی رعایت رسم و رسوم این دوران از برقراری رابطه ی عاطفی عادی که هر نامزدی با نامزد خود دارد خودداری می نماید. این مورد را ما جزء موارد حیای افراطی می دانیم ولی عرض می کنیم که عادی شدن روابط با همسرتان اولا نیاز به وقت و فرصت دارد و ثانیا رعایت حدود ارتباط در این دوران نیز مهم است.
در دوران نامزدی، زن و شوهر می توانند از بازی و ملاعبه از لذایذ جنسی نسبت به همدیگر برخوردار شوند و در انجام کار اصلی خیلی عجله نکنند و اگر بتوانند انجام عمل اصلی را به عروسی موکول کنند خیلی مناسب‏تر و بهتر است زیرا در هر مرحله ای از ازدواج لذت‌های ویژه و خاص خود را دارد و دوران عقد و نامزدی بهتر است به بازی‏های عاشقانه و ملاعبه (لمس قسمت‌های حسی و تحریک کننده و جنسی بدن، بوسیدن و عشق ورزیدن و ارتباط کلامی-عاطفی) اکتفا شود. پوشیدن لباسهای مناسب و استفاده از عطر و آرایش سبک هنگام حضور نزد همسرتان، مفید خواهد بود. در این میان، همسرتان نیز از لذت این معاشقه بهره خواهند برد و مطمئن باشید مشکلی پیش نخواهد آمد. خوب است بدانید در ضمن همین روابط عاطفی و ملاعبه‌ها، میزان تمایل همسرتان به برقراری رابطه جنسی نیز مشخص خواهد شد. شما از حرکات، حرفها و چهره او خواهید فهمید که امکان پیشروی بیشتر در امور جنسی هست یا خیر. عجله نکنید؛ ممکن است رسیدن به نقطه مطلوب شما چند جلسه ملاقات، زمان ببرد اما تردید نکنید که این آرامش و عدم تعجیل به نفع شما خواهد بود.
اما اگر واقعا فکر می کنید اصلا رفتار همسرتان عادی نیست و هنوز یک قدم نیز پیشرفتی در این مسائل ندارد توصیه می کنید علاوه بر مطرح کردن خواسته تان با ایشان حتما به مشاور به صورت حضوری مراجعه نموده و مسئله را مورد بررسی قرار دهید.
موفق و سربلند باشید.

بیشتر بخوانید:

راهکارهای خجالتی نبودن برای داشتن زندگی بهتر